Latvijā elektroskrejriteņiem no jūlija būs nepieciešama OCTA

Sabiedrība
VS.LV 10:44, 08.04.2025 0

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polise no šā gada 1.jūlija būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, informēja Satiksmes ministrijā (SM).

 
Foto: LETA

SM norāda, ka atbilstoši šī brīža prognozēm elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.

Ministrijā norāda, ka arī pērn stājās spēkā stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā. Tostarp elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste.

Tāpat, lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu - 25 kilometrus stundā (km/h). Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.

Ministrijā atgādina, ka elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un to veic Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Tādējādi ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Elektroskrejriteņu obligāta reģistrācija attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem.

Vienlaikus ir stājusies spēkā arī jauna kārtība attiecībā uz elektroskrejriteņu piespiedu pārvietošanu, ja tie traucē citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Jaunā kārtība paredz, ka evakuēt var arī nepareizi novietotus un satiksmi traucējošus velosipēdus, elektroskrejriteņus un velorikšas.

SM aicina brīvprātīgi reģistrēt velosipēdus, jo velosipēdu pārvietos uz speciālo stāvvietu, ja to atzīs par ilgstoši atstātu uz ceļa. Par ilgstoši atstātu uz ceļa to atzīs tikai tad, ja tas atradīsies vietā, kurā tas traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad velosipēdam, kam nav iespējams noskaidrot piederību, būs piestiprināta brīdinājuma uzlīme.

Tāpat, ja velosipēds atrodas vietā, kurā tas netraucē ceļu satiksmei, bet netiek izmantots vismaz 45 diennaktis, kopš tam pielīmēta brīdinājuma uzlīme, tas tiek atzīts par ilgstoši atstātu uz ceļa. Tādi paši noteikumi attiecināti arī uz elektroskrejriteņiem un velorikšām, uzsver ministrijā.

LETA jau ziņoja, ka Saeima pērn novembrī galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz noteikt, ka OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem.

Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība SAB aicina mācībspēkus, studentus, pētniekus būt uzmanīgiem!

Riskus rada partneri, kas potenciāli var darboties nedraudzīgu valstu izlūkdienestu uzdevumā.

Sabiedrība Arodbiedrība iebilst pret budžeta likumprojekta izstrādes veidu

LIZDA pieprasa papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu.

Sabiedrība Valsts autoceļu tīklā būvdarbi turpinās 44 posmos

Valsts autoceļu tīklā būvdarbi turpinās 44 posmos, un visvairāk ierobežojumu to laikā ir uz reģionālajiem autoceļiem - kopumā 17 posmos, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Sabiedrība Sāksies astronomiskais rudens

Pirmdien noslēgsies astronomiskā vasara un iestāsies rudens, liecina portālā "timeanddate.com" pieejamie dati.

Lasiet arī

Sabiedrība No šī gada 1.jūlija OCTA ir obligāta arī elektroskrejriteņiem (+VIDEO)

LTAB apkopotie dati liecina, ka nereti CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisa tieši tie vadītāji, kuri apzināti un regulāri pārkāpj likumu.

Sabiedrība Jaunā kārtība Liepājā: kā braukt ar velosipēdiem un skrejriteņiem (+VIDEO)

Noteikumi ieviesti, lai veidotu sakārtotu, drošu un ērti lietojamu pilsētas vidi ikvienam liepājniekam un pilsētas viesim.

Sabiedrība Apdrošinātāji: skrejriteņu lietotāji Latvijā gūst ļoti smagas traumas (+VIDEO)

Vadītāji zaudē līdzsvaru, izvairoties no šķēršļiem, uzbrauc uz apmalēm un akmeņiem.

Sabiedrība Plāno atļaut elektroskrejriteņu un velosipēdu piespiedu pārvietošanu

Grozījumi arī noteiks trīs gadījumus, kad mikromobilitātes rīki, tajā skaitā velosipēdi, tiks atzīti par ilgstoši atstātiem uz ceļā.