Pētījums: klientu apkalpošanas kvalitāte farmācijā Latvijā ir augstākā Baltijā

Ekonomika
LETA 14:17, 27.08.2024 0

Klientu apkalpošanas kvalitāte farmācijā Latvijā ir augstākā Baltijā, liecina ikgadējais uzņēmuma "Dive Group" klientu servisa novērtēšanas pētījums.

 
Foto: LETA

Šogad jūnijā uzņēmums veica farmācijas sektora pētījumu, ar mērķi noskaidrot līderi, kas sniedz augstvērtīgāko klientu apkalpošanu katrā no Baltijas valstīm.

Klientu servisa kvalitātes pārbaudes tika veiktas, izmantojot slepeno pircēja metodi, kopumā veicot 160 vizītes visos vadošajos farmācijas mazumtirdzniecības uzņēmumos. Pētījumā tika analizētas farmaceitu komunikācijas, attieksmes un pārdošanas prasmes.

Latvijā labāko klientu apkalpošanu sniedz aptieku tīkls "Mēness aptieka" (85,29%), seko "Apotheka" (82,87%) un "Benu" (82,14%).

Lietuvā līderu pozīcijā ar rezultātu 81,69% ir "Norfa", bet Igaunijā "Benu" ar 84,12%.

Kopumā pētījums atklāj, ka triju Baltijas valstu vidū ar labāko klientu apkalpošanas kvalitāti arī šogad var lepoties Latvija, sasniedzot vidējo nozares rādītāju 81,42%, seko Lietuva ar 77,1%, bet zemākais rezultāts šajā nozarē ir Igaunijā - 76,39%.

Farmācijas sektorā Latvijā 2024.gadā, salīdzinot ar 2023.gadu, vidējais rādītājs klientu apkalpošanā ir samazinājies par sešiem procentpunktiem - no 87,42% līdz 81,42%, Lietuvā kritums bijis par 9,54 procentpunktiem - no 86,64% līdz 77,1%, bet Igaunijā samazinājums bijis par 9,56 procentpunktiem - no 85,95% līdz 76,39%.

Pētījuma noskaidrots, ka apkalpošanas vide ir izvirzījusies kā visaugstāk novērtētā sadaļa, sasniedzot 99,35% rezultātu. Tas ir par 1,91 procentpunktu vairāk nekā 2023.gadā, norādot uz uzlabojumiem klientu apkalpošanas jomā.

Vienlaikus lielākais kritums ir vērojams pārdošanas prasmju sadaļā, kur vidējais vērtējums ir samazinājies par 10,62 procentpunktiem. Ja 2023.gadā tas bija 84,27%, tad 2024.gadā tas ir nokrities līdz 73,65%. Tikai 31,67% gadījumu farmaceiti klientiem piedāvā papildu produktus, kas varētu veicināt ātrāku atveseļošanos, un tikai 30% gadījumu tiek sniegti nemedikamentozi ieteikumi.

"Dive Group" norāda, ka dati uzsver nepieciešamību turpināt pilnveidot pārdošanas prasmes un veicināt proaktīvu pieeju klientu veselības aprūpē, lai nodrošinātu nozares attīstību un uzlabotu klientu apmierinātību.

Pielietojot slepenā pircēja metodi, "Dive Group" klientu apkalpošanas kvalitāti galvenokārt vērtē banku, telekomunikāciju, farmācijas, autotransporta un tirdzniecības nozarēs, kā arī valsts sektorā. Pētījumi vienmēr tiek veikti, izmantojot slepenā pircēja metodi. Slepenie vērtētāji izmanto standartizētu anketu, kurā bez atbildes vērtējuma tiek iesniegti arī paplašināti komentāri, kas pamato atbildi.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Visā Baltijā jau izbūvētas 1500 elektrisko mašīnu uzpildes stacijas (+VIDEO)

15% elektroauto un plug-in hibrīdauto lietotāju Latvijā auto nekad nelādē mājās.

Ekonomika Aicina neizmantotās zemes Baltijā izmantot vērienīgai apmežošanai

Neizmantotās zemes Baltijā vajadzētu izmantot vērienīgai apmežošanai, intervijā aģentūrai LETA pauda Mežu uzraudzības padomes (FSC) vadītājs Baltijas valstīs Aids Pivorjūns.

Ekonomika Galvenā valsts notāre pērn ienākumos deklarējusi vairāk nekā 130 000 eiro

Uzņēmumu reģistra (UR) galvenā valsts notāre Laima Letiņa pērn deklarējusi ienākumus 131 305 eiro apmērā, liecina viņas iesniegtā valsts amatpersonas deklarācija.

Ekonomika Mežniecības koka ēka Krimuldā izvirzīta arhitektūras balvai (+VIDEO)

Tās turpina industriālās attīstības tradīciju un atgādinot par šī tipa būvju ilglaicīgo un daudzslāņaino devumu mūsdienu kultūrtelpā.

Lasiet arī

Sabiedrība Aptiekām varētu uzlikt par pienākumu sniegt papildu pakalpojumus

Veselības ministrija (VM) atkārtoti tiksies ar nozares pārstāvjiem, lai precizētu plānotos grozījumus Aptieku darbības noteikumos.

Sabiedrība Plāno ieviest vairākus jaunus farmaceitu pakalpojumus

Veselības ministrija (VM) plāno ieviest vairākus jaunus farmaceitiskās aprūpes pakalpojumus, liecina ministrijas izstrādātie grozījumi Aptieku darbības noteikumos.

Veselība Eksperte: Maksa par zāļu recepti ir jauns birokrātisks slogs

No 1.janvāra aptiekās ieviestais pacientu 75 centu līdzmaksājums par katru zāļu recepti nav labs risinājums, uzskata Rīgas Stradiņa universitātes Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātes prodekāne, Sabiedrības veselības institūta direktora vietniece un bijusī Zāļu cenu valsts aģentūras direktore Daiga Behmane.

Ekonomika «Latvijas aptiekas» pārdošana varētu tikt īstenota KP noteiktajā termiņā

Zāļu ražotājam AS "Olpha" (iepriekš "Olainfarm") piederošo SIA "Latvijas aptieka" kapitāldaļu pārdošana varētu tikt īstenota Konkurences padomes (KP) noteiktajā termiņā, kas ir šā gada 1.februāris, aģentūrai LETA prognozēja "Latvijas aptiekas" pārvaldnieks Guntis Belēvičs.